Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej

PRZYGOTOWANIE DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W KLASIE PIERWSZEJ

Szanowni Rodzice!!!

Pierwszy rok w szkole to wielkie wydarzenie dla Państwa pociech. Przed Waszymi dziećmi otwiera się nowy, nieznany świat. Niezwykle ważne jest właściwe przygotowanie dziecka, by zminimalizować stres  i ułatwić adaptację w nowym środowisku. W pierwszych dniach nauki najwięcej trudności sprawia małym uczniom właściwe gospodarowanie swoimi przyborami szkolnymi i odpowiednie przygotowanie do każdej kolejnej lekcji. Bardzo proszę o uważne zapoznanie się z poniższymi informacjami, które pomogą w przygotowaniu do rozpoczęcia nauki.

 

POWODZENIA, DO ZOBACZENIA PIERWSZEGO WRZEŚNIA!

 

WYPRAWKA:

 

  1. PRZYBORY SZKOLNE
    • piórnik, a w nim: ołówek o trójkątnym przekroju lub zwykły, ale z nasadką, gumka, temperówka, klej w sztyfcie, nożyczki, kredki „Bambino” w drewnianej oprawie (wypełnianie kolorem za pomocą zwykłych kredek ołówkowych zajmuje dzieciom bardzo dużo czasu),
    • zeszyty 16 lub 32 - kartkowe – w kratkę i w kolorowe 3 linie,
    • teczka tekturowa z uchwytem na wypełnione karty pracy i prace plastyczne (przechowywana w szkole).

 

  1. PRZYBORY PLASTYCZNE – UZUPEŁNIANE W TRAKCIE ROKU SZKOLNEGO
    • teczka tekturowa na gumkę, a w niej: blok techniczny biały A4, blok techniczny kolorowy A4, papier kolorowy (zwykły, nie samoprzylepny!), do teczki można również spakować zapasowe zeszyty w 3 linie i w kratkę,
    • pastele olejne,
    • farby plakatowe,
    • 3 pędzle różnej grubości, w tym 1 szeroki i płaski,
    • kubek na wodę do malowania farbami,

 

Wszystkie przybory plastyczne będą przechowywane w szkole.

 

  1. STRÓJ NA ZAJĘCIA RUCHOWE
    • obuwie sportowe na białej podeszwie (trampki, tenisówki),
    • biała koszulka typu T – shirt, bez nadruku,
    • czarne lub granatowe spodenki.

 

UWAGA!

Wszystkie książki, zeszyty i przybory muszą być podpisane. Podręczniki i zeszyty należy obłożyć okładką.

Gromadzenie i przygotowywanie wyprawki powinno odbywać się w obecności dziecka, aby każdy uczeń potrafił  rozpoznać swoje rzeczy. ☺☺☺

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI PISANIA – ĆWICZENIA Z ZAKRESU MOTORYKI MAŁEJ:

 

  • Ćwiczenia usprawniające staw nadgarstkowy i palce rąk:

- rysowanie na tablicy lub kartce jedną ręką lub oburącz,

- zamalowywanie dużych płaszczyzn farbą lub oklejanie kartki plasteliną,

- lepienie w glinie, plastelinie lub masie solnej,

- bębnienie palcami, stukanie palcami po stole,

- marsz palców po stole w określonym kierunku,

- przewlekanie nitek przez dziurki w tekturze,

- nawlekanie korali lub makaronu na sznurek,

- ugniatanie jedną ręką kul z gazet, bibuły,

- naśladowanie ruchów gry na pianinie, flecie, skrzypcach,

- kalkowanie różnej wielkości wzorów o kształcie geometrycznym i literopodobnym,

- pisanie na klawiaturze komputera,

- wycinanie, wydzieranie z papieru,

- malowanie szlaczków grubym pędzlem na dużej powierzchni,

- stemplowanie pieczątkami gumowymi, drewnianymi lub wykonanymi z ziemniaka,

- malowanie palcami, pędzlem, watą, gąbką: linii pionowych, poziomych, falujących, łamanych, spiralnych, form kolistych, kwadratowych, trójkątnych,

- obrysowywanie kształtów bez odrywania ręki od papieru.

  • Ćwiczenia płynnych ruchów pisarskich:

- łączenie kropek na papierze gładkim oraz w liniach i kratkach,

- pogrubianie słabo zaznaczonego konturu,

- uzupełnianie elementów obrazka według wzoru,

- obrysowywanie szablonów,

- obrysowywanie przez kalkę lub folię rysunków i liter,

- kreślenie szlaczków.

  • Ćwiczenia i zabawy zwalniające napięcie stawowo - mięśniowe:

- poruszanie rękami uniesionymi nad głową,

- zabawa w pranie i prasowanie,

- zabawa w rąbanie i piłowanie drewna,

- naśladowanie lotu ptaka, dyrygenta, pływania, drzew na wietrze.

  • Ćwiczenia usprawniające ruchy rąk i koordynację wzrokowo-ruchową (współpracę ręka - oko):

- rysowanie linii poprzez łączenie punktów,

- dorysowywanie brakujących elementów,

- rysowanie pod dyktando,

- rysowanie linii wewnątrz labiryntów,

- zamalowywanie małych przestrzeni, np. figur na obrazku,

- rysowanie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, pętelkowych, półkolistych, kolistych,

- kreślenie w powietrzu, na tackach z piaskiem i rysowanie różnymi technikami graficznymi linii pionowych, poziomych, ukośnych, łamanych, krzywych i figur geometrycznych.