"KODUJ Z GIGANTAMI - SZYFRY I ZAGADKI”.
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim przesyła informację oraz zachęca do udziału w dziesiątej edycji ogólnopolskiej akcji edukacyjnej o charakterze edukacyjno - społecznym "KODUJ Z GIGANTAMI - SZYFRY I ZAGADKI”.
Przewidziana liczba uczestników - 10000. Początek akcji przewidziany jest na 6 lutego 2022 roku, a zakończenie 27 lutego 2022 roku.
Start rejestracji na zajęcia - 15 stycznia 2022 roku
W Tomaszowie Mazowieckim warsztaty stacjonarne odbędą się w Biurowcu TOMAX ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 17.
W zależności od liczby chętnych planujemy zajęcia w jeden / dwa weekendy w lutym 2022. W załączniku szczegóły.
Start zajęć według województw:
1) Mazowieckie/ Zachodniopomorskie/ Dolnośląskie/Opolskie
- 26.02 – 27.02
2) Wielkopolskie/Lubuskie/ Kujawsko-Pomorskie/ Świętokrzyskie/Małopolskie
- 19.02 – 20.02
3) Warmińsko-Mazurskie/Podlaskie
- 19.02 – 20.02
4) Pomorskie/Łódzkie/Śląskie/ Lubelskie/Podkarpackie
- 05-06.02 lub 12.02 - 13.02 lub 26.02-27.02
- 26.02 – 27.02
2) Wielkopolskie/Lubuskie/
- 19.02 – 20.02
3) Warmińsko-Mazurskie/Podlaskie
- 19.02 – 20.02
4) Pomorskie/Łódzkie/Śląskie/
- 05-06.02 lub 12.02 - 13.02 lub 26.02-27.02
10 EDYCJA KODUJ Z GIGANTAMI - SZYFRY I ZAGADKI” - to cykl ogólnopolskich, bezpłatnych wa rsztatów z programowania dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, prowadzonych przez najlepszych trenerów, zarówno stacjonarnie - w 90 miastach, jak i online w całej Polsce.
Warsztaty umożliwiają poznanie podstaw programowania w środowiskach takich jak:
Stacjonarnie Klasy: Online Klasy:
1-3: Scratch, Minecraft
4-6:Scratch, App Inventor
Starsi: C#, Python
1-3: Scratch
4-6: Scratch, Strony Internetowe
Starsi: C#, Visual Studio, Pyton
Partnerem społecznym "Szkoły z Gigantami" są HAKERSI - ogólnopolska społeczność tworzona przez Fundację Sarigato, która wspiera potrzebujące dzieciaki w usamodzielnianiu się przez naukę nowych technologii i kompetencji cyfrowych.
Cele przedsięwzięcia:
- popularyzacja programowania wśród dzieci i młodzieży
- przeszkolenie jak największej liczby dzieci w Polsce z zakresu podstaw programowania
- inspirowanie dzieci do tworzenia własnych gier, stron internetowych i aplikacji, aby zmienić bierne korzystanie z Internetu w aktywną kreację